fbpx

Narzędzia w płynie Valvoline

Narzędzia w płynie Valvoline to produkty od zawodowców dla zawodowców. Są jak precyzyjnie skonstruowane maszyny, ale w stanie ciekłym. To dopracowana do perfekcji rodzina dodatków serwisowych i aerozoli, które potrafią rozwiązać dziesiątki problemów kierowców oraz właścicieli i pracowników warsztatów.

Produkty, które tu przedstawiamy, to jedynie wybrane przykłady z szerokiego asortymentu producenta, nie tylko dla branży motoryzacyjnej. W tej ofercie na pewno znajdziesz coś dla siebie

Do zabrudzonych wtryskiwaczy, zapchanego filtra DPF i nagaru

Zabrudzone wtryskiwacze, zapchane filtry cząstek stałych i osadzający się nagar – to typowe problemy współczesnych silników. W odpowiedzi na nie firma Valvoline przygotowała specjalne chemiczne środki naprawcze. Narzędzia w płynie Valvoline są skuteczne i łatwe w zastosowaniu. Dzięki nim mechanik albo użytkownik samochodu samodzielnie oczyści dysze wtryskiwaczy, udrożni zapchany filtr DPF i usunie uciążliwy nagar.

Współczesne silniki spalinowe są budowane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Ich celem jest zapewnienie lepszych osiągów, niskiego zużycia paliwa i niedużej emisji spalin. To dlatego w silnikach stosuje się układy bezpośredniego wtrysku paliwa, filtry cząstek stałych, turbodoładowanie i szereg innych rozwiązań. Niestety, żadna technologia nie jest idealna. Dlaczego? Nowoczesne podzespoły są drogie i podatne na usterki, zwłaszcza przy nieodpowiednim serwisowaniu i eksploatacji.

Ile kosztuje wymiana układu wtryskowego? Co najmniej kilkanaście tysięcy złotych. A nowy filtr cząstek stałych DPF? Niewiele mniej. Remont silnika, który został zniszczony przez nagar może okazać się całkowicie nieopłacalny. Na szczęście środki chemiczne, opracowane przez inżynierów Valvoline, przywracają sprawność drogich podzespołów. Chronią je także przed potencjalnymi uszkodzeniami. Opracowane w taki sposób, by mogli je stosować zarówno kierowcy, jak i profesjonaliści w warsztatach, są niedrogą „pierwszą pomocą” w razie awarii.

Valvoline DPF Cleaner and Regenerator – do udrożnienia filtra DPF  

Filtr cząstek stałych DPF zwany przekleństwem współczesnych silników Diesla jest obecnie stosowany również w silnikach benzynowych, i choć nielubiany, jest naprawdę potrzebny. Ta metalowa puszka umieszczona przed katalizatorem zatrzymuje szkodliwe cząstki sadzy, które teoretycznie powinny zostać wypalone przez spaliny, osiągając temperaturę 600° C. Nie ma cząstek, nie ma sadzy. Ale to tylko w teorii. W praktyce osiągnięcie tak wysokiej temperatury wymaga dłuższej jazdy, najlepiej z większą prędkością. Jeśli ktoś się porusza tylko w środowisku miejskim i wyłącznie na krótkich trasach, filtr bardzo szybko się zapycha, a niedrożny filtr DPF powoduje spadek mocy, falowanie obrotów i przejście jednostki w tryb awaryjny (ograniczone osiągi).

Teoretycznie komputer sterujący pracą silnika wykrywa zapychanie filtra za pomocą czujników ciśnienia różnicowego. Inicjuje też wypalanie aktywne, polegające na wtryśnięciu dodatkowego paliwa i podniesieniu obrotów silnika. W rzeczywistości jednak taki proces nie zawsze odnosi zamierzony skutek. Dodatkowo może on zostać przerwany przez użytkownika, co nierzadko prowadzi nawet do zatarcia silnika. Jak zatem ochronić filtr przed zapychaniem?

W odpowiedzi na potrzeby współczesnych kierowców inżynierowie Valvoline opracowali skuteczny środek chemiczny Valvoline DPF Cleaner and Regenerator. Zawiera on dodatki, które obniżają temperaturę zapłonu sadzy zebranej wewnątrz filtra cząstek stałych DPF nawet o 200° C. Pozwala to na skuteczne wypalenie zalegającej w filtrze sadzy już podczas typowej eksploatacji miejskiej. Samo stosowanie preparatu nie jest skomplikowane. Środek wlewa się do baku (300 ml na 40–80 l oleju napędowego) – i gotowe. Użytkownicy jeżdżący na krótkich trasach powinni stosować go zapobiegawczo, co trzecie tankowanie (nie nadaje się tylko do filtrów FAP tzw. mokrych).

Valvoline Diesel System Cleaner – do udrażniania zapchanych wtryskiwaczy

Kolejny preparat, który jest bardzo pomocny, to Valvoline Diesel System Cleaner, służący do udrażniania zapchanych wtryskiwaczy, czyli końcowych elementów układu zasilania, których zadaniem jest dawkowanie sprężonego paliwa bezpośrednio do komór spalania.

Dawkowanie odbywa się zgodnie z „poleceniami” komputera, sterującego pracą silnika, który reguluje moment i czas otwarcia wtrysków. Otwory w dyszy wtryskiwacza mają przekrój ¼ milimetra, nic zatem dziwnego, że łatwo mogą ulec zapchaniu, szczególnie że nie każdy kierowca pamięta o terminowej wymianie filtra paliwa. Wystarczy niewielkie zanieczyszczenie i kłopot gotowy.

Awarie wtryskiwaczy objawiają się problemami z uruchomieniem silnika, nierówną pracą, silnym dymieniem i ponadnormatywnym zużyciem paliwa. Co więc zrobić, gdy awaria już wystąpiła? Jak udrożnić zapchane wtryski?

W odpowiedzi na tę plagę problemów, specjaliści Valvoline opracowali środek chemiczny Valvoline Diesel System Cleaner dla silników wysokoprężnych i Valvoline Petrol System Cleaner dla benzyn. Oba preparaty przeznaczone są do błyskawicznego czyszczenia zapchanych dysz wtryskiwaczy. Aplikacja odbywa się przez zbiornik lub bezpośrednio przez filtr paliwa, a jedyną rzeczą, o której należy pamiętać po użyciu preparatu to przejażdżka, przy czym dystans około 30 km powinien być pokonany z większą prędkością.

Valvoline Engine Flush – do usuwania nagaru z silnika

Ostatnim preparatem, o którym chcemy napisać jest Valvoline Engine Flush, który rozwiązuje problemy z nagarem. Nagar to osad węglowy, który wytrąca się w trakcie spalania oleju silnikowego wymieszanego z paliwem, osadzający się na elementach układu korbowo-tłokowego, turbosprężarce i kolektorze dolotowym, który potrafi doprowadzić do awarii silnika.

Szczególnie narażone są współczesne silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w których omija ono kolektor dolotowy oraz zawory wlotowe i trafia bezpośrednio do komory spalania. Rozwiązaniem problemu może być Valvoline Engine Flush, środek zawierający substancje powierzchniowo czynne (surfakanty), przeznaczone do rozpuszczania i usuwania zanieczyszczeń nisko i wysokotemperaturowych, czyli między innymi szlamów i nagarów. Valvoline Engine Flush udrażnia kanaliki olejowe i przywraca silnikowi właściwe smarowanie.

Tak samo jak we wcześniej opisanych preparatach, tutaj też aplikacja jest banalnie prosta – polega na wlaniu całego opakowania do silnika (przez wlew oleju). Zabieg ten należy wykonać tuż przed zmianą oleju i filtra. Po aplikacji wystarczy 10 minut pracy jednostki napędowej, aby usunąć zanieczyszczenia z wnętrza silnika. Po tym czasie trzeba zlać stary olej silnikowy i usunąć stary filtr, zastępując go nowym i wlewając świeży olej. Płukankę Valvoline Engine Flush można stosować regularnie, przy każdej wymianie oleju silnikowego, to także bardzo przydatny środek do wykorzystania zaraz po zakupie auta używanego.

stopień kompresji przed  po użyciu preparatu Valvoline Engine Oil System Cleaner

Skuteczne środki chemiczne Valvoline – do napraw, montażu, pielęgnacji i ochrony

Współczesny samochód jest wyposażony w szereg układów wymagających odpowiedniego serwisowania, jak np. klimatyzacja, które dodatkowo są źródłem potencjalnych problemów, jak choćby zawór recyrkulacji spalin EGR. W tych i wielu innych przypadkach przyjdą nam z pomocą inne preparaty z szerokiej oferty chemii Valvoline. W celu łatwej identyfikacji producent podzielił na grupy: ochrona, smarowanie, czyszczenie, narzędzia i montaż, i oznaczył różnymi kolorami. Nowoczesne środki chemiczne znacznie ułatwiają eksploatację auta, a także naprawy i czynności serwisowe. Warto pamiętać, że czasem inwestycja kilkudziesięciu złotych w jedno z naszych narzędzi w płynie pozwoli przywrócić pełną sprawność podzespołów, i w konsekwencji zapobiec konieczności przeprowadzenia kosztownych napraw.

Zobacz produkty:

Menu